Ace Admin
Hozzászólások száma : 52 Csatlakozás ideje : 2015. Apr. 01.
Karakterlap Szint: 1 Exp: (10/100) AG: (10/10)
| Tárgy: 4. Kasztok 2015-08-19, 23:20 | |
| Habár a karaktereket nemzeti beállítottságukkal különböztetjük meg egymástól, a négy csoportosuláson belül két-két kaszt található. Egy dolog közös bennük: adottságaikat főképp a kristályaiknak köszönhetik.Suzaku Katona: Suzaku védelmezői, Rubrum névtelen hősei. Az egyszerű közkatonától, a csapatokat irányító őrmesterekig mind ebbe a kasztba tartoznak, s mind arra esküdtek fel, hogy megvédik otthonukat a külső fenyegetésekkel szemben. Mivel Suzaku erejét a mágia adja, nem nagy csoda, ha mindenki közül a sorkatonák használják képességeiket legtöbbször. Szigorú napirendjüknek, és minden figyelmüket lekötő munkarendjük miatt nem igazán jut idejük új varázslatok megtanulására, vagy a már meglévőek gyakorlására. Ennél fogva a katonák szintenként +10 AG-vel indulnak, azonban AP-jük 5-el kevesebbel növekszik, mint honfitársaiké.
Kezdő fegyver: Szabadon választott szúrófegyver
Kadét: A kadétok talán a legszerteágazóbb ismeretekkel rendelkeznek, s bár megvan a lehetőségük az osztályváltásra, lelkükben mindig ott marad felvételük első lépcsőfoka. Ennek megfelelően, minden kadét az osztályára jellemző bónuszokkal kezdi a játékot, melyek viszont akkor sem változnak, ha az illető esetlegesen osztályt vált. (Attól, hogy a Class 4 gyógyítóját áthelyezték a Class 1 elitjébe, ő még gyógyító mágiákban jeleskedik.)
Kezdő fegyver: Szabadon választott
- Classok:
Class 1: Az Elit osztály célirányos képzése a legjobbakká neveli a kadétokat. Ennek a speciális képzésnek köszönhetően tanulhatják a speciális támadó mágiákat, mint a Bio, Quake, Aloud, Ultima, Tornado, Meteor és a Death. (Ez a bónusz, akkor is érvényes, ha a karakter másik osztályból kerül át.)
Class 2: Az offenzívára képzett, frontra teremtett Class 2 mindenkinél jobban ismeri a mágia pusztító erejét. Agresszív harcmodoruknak köszönhetően különös tehetséggel sajátítják el a támadó varázslatok színét-javát. Gyilkos offenzívájuk megköveteli, hogy folyamatosan gyakorolják, és fejlesszék tudásukat a mágiában, így szintenként +10 AP-vel gyarapodnak, emellett megtanulhatják a Death, Bio és Meteor varázslatot. (A speciális mágiákat áthelyezett kadétok is tanulhatják.)
Class 3: Mivel a mágia nagymestereivé képzik a Class 3 minden tagját, elvárás az osztály felé, hogy ők értsenek a kadétok közül a legjobban a varázslás tudományához. Talán nem elhamarkodott kijelenteni, hogy a lila köpenyesek rendelkeznek a legátfogóbb varázslói ismeretekkel. Mivel gyakorlati és elméleti oktatásuk egyaránt a támadó mágiában való szakértelmet helyezi előtérbe, a Class 3 minden tagja 25%-al olcsóbban (nem egész számnál felfele kerekítve) tanulja a Fire, a Blizzard, és a Thunder minden szintjét, és kibocsájtási formáját, illetve tanulhatják az Aloud, Quake, Bio és Tornado varázslatokat. (A speciális varázslatokat áthelyezett kadétok is tanulhatják, azonban az olcsóbb tanulás előnyeit nem élvezik.)
Class 4: A gyógyításról híres Class 4 nem véletlenül edződik a front kegyetlen valóságában. Mágiájukat a legnehezebb körülmények között is tökéletesen kell alkalmazniuk, hogy harcoló társaiknak egy percre se kelljen elhagyniuk a csatamezőt. A legjobb harci medikusok kerülnek ki soraikból, így nem csoda, ha képzésük csakis erre fókuszál. A Class 4 tagjai éppen ezért 25%-al olcsóbban tanulják a Cure, Cura és Curaga varázslatokat, s csakis ők tanulhatják a Protect, az Esuna, Reraise, Wall és Avoid bármilyen formáját. (A három különleges defenzív mágiát az áthelyezett kadétok is tanulhatják, azonban nem tanulják olcsóbban a gyógyító mágiákat.)
Class 5: A Class 5 „jokerei” egyaránt eredményesek offenzív, és defenzív harcmodorban, így nem csoda, ha ők a legönállóbbak a kadétok között. Taktikus szemléletüknek köszönhetően ők a harcmező stratégái, akik nem mellesleg zord körülmények között edzik tudásukat. Ennek a kiképzésnek hála messze a legsokoldalúbb osztály a Class 5, akik tehetségüknek hála 10 AP-vel olcsóbban tanulják az offenzív mágiákat, valamint tanulhatják a Protect és Bio varázslatokat is. (A speciális varázslatokat áthelyezett kadétok is tanulhatják.)
Class 6: A zöldköpenyes Class 6 tagjai akár a Class 3 kistestvérének is nevezhető, hiszen számukra is elsődleges fontosságú a mágia átfogó ismerete. Azonban tudásuk inkább gyakorlati oldalon jeleskedik, elhanyagolva a mágia tudományos oldalának behatóbb tanulmányozását. Ennél fogva a Class 6 ellenállóbb a mágia negatív visszahatásaival szemben, így tanulói szintenként +5 AG-vel gazdagodnak, s 5 AP-vel olcsóbban tanulják a Fire, a Blizzard és a Thunder minden fajtáját és formáját.
Class 7: A Class 7 gyógyítói ugyan képességeikben nem haladják meg a Class 4 kadétjait, sokszor szolgálnak a fronton hasonlóan zord körülmények között. Az osztály tanulói olykor a Class 4 tanulóinak segédeiként szolgálnak, azonban gyakoribb, hogy kevésbé veszélyes terepen lássanak el inkább szolgálatot, távol a frontok kegyetlen viszontagságaitól. Ennek hála a Class 7 jóval kiegyensúlyozottabb oktatásban részesül, s meglehetősen sokat alkalmazzák képességeiket. Képzésüknek köszönhetően szintenként +5 AG-vel gyarapodnak, és 5 AP-vel olcsóbban tanulják a Cure-Cura-Curaga hármas minden formáját.
Class 8: Talán mindenki közül a legkülönlegesebb feladatot látja el a Class 8 – ők felelnek halottaik beazonosításáért. Ugyan a kristály törli szívükből a fájó emlékeket, mégis maradnak az elesettek után töredékek a világ szövetében. Ezeket az emlék címkéket kutatják a Class 8 kadétjai, s a beazonosítottak nevét felvésik az Akadémia temetőjében. Különleges képzésük minden más kadéttól eltérő, feladatuk ugyanis korántsem összpontosít a harcra. A Class 8 kadétjai már besorolásukkor megtanulják – ingyenesen – a különleges Lifesight varázslatot, mely segítségükre van az emlékek begyűjtésében.
Class 9: A hírszerző/felderítő osztály, akik a Hírszerzési osztagokkal karöltve dolgoznak. Feladataik igen sokrétűek, azonban inkább az ellenséges vonalak mögé szólnak, mint a frontra. Ők a háttérben dolgozó láthatatlan szabotőrök, kémek és fosztogatók, akik belülről, vagy éppen hátulról gyengítik az ellenséget. Célirányos képzésüknek hála igen sokrétű tudással rendelkeznek, így 5 AP-vel olcsóbban tanulhatják a Fire-Fira, Thunder-Thundara és Blizzard-Bizzara varázslatokat. Ezen felül egyedül a Class 9-nek oktatják a különleges Scan varázslatot.
Class 10: A Class 10 mindenesei a Class 5-höz hasonlóan egyaránt előnyben részesítik az offenzív és defenzív harcmodort, azonban képzésük nem olyan átfogó, mint „nagytestvéreiké”. Képzésük nagyobb hangsúlyt fektet a strapabíróságukra és arra, hogy minél hamarabb bevethetőek legyenek a fronton is. Ennél fogva szintenként +5 AG-vel gyarapodnak, valamint 5 AP-vel olcsóbban tanulják a Thunder-Thundara, Blizzard-Blizzara, Fire-Fira párosokat és a Cure varázslatot.
Class 11: A Class 11 növendékei Suzaku jövendőbeli tudósai. A Mágia részleggel és a Fegyverkezési intézménnyel karöltve munkálkodnak Rubrum fejlődésén. Képzésük kevéssé fókuszál a fronton való aktivitásukra, inkább a kutatási feladataikra koncentrálnak. Ennél fogva a Class 11 tagjai minden mágiát – kísérletező szemléletük okán – 2 szinttel hamarabb tanulhatnak minden offenzív és defenzív varázslatot, ám amíg el nem érik a mágia szintkövetelményét, minden elsütés +15 AG-vel többe kerül számukra.
Class 12: A különcökből álló Class 12 változékony természettel bír. Ugyan képzésük nem specializálódik semmire, nagy hangsúlyt fektetnek az egyén önálló fejlődésére. Minden tanulójuk rendelkezik valamilyen különleges tehetséggel, és deformáltsággal – előbbit igyekeznek felszínre emelni, míg utóbbit elnyomni. A Class 12 diákjai különcségük miatt tagonként változékony tehetségekkel rendelkeznek, így a játékos az osztályba való bekerülésekor köteles kijelölni egy meghatározott mágiatípust (offenzív mágiáknál elemekre lebontva), melyben a karakter kiemelkedő – ezeket a varázslatokat 10 AP-vel olcsóbban tanulja. Ezt követően a staff kijelöli a karakter „gyenge pontját” (offenzív varázslatoknál elemekre lebontva), melyet a karakter 10 AP-vel drágábban tanulhat csak meg.
Class 0: A legendás Class 0-ról úgy beszélik a Class 1 elitjeinél is erősebbek, így nem csoda, hogy csakis vészterhes időkben, a legjobbak legjobbjai közül válogatják ki őket, s soraikba mást nem is vesznek fel. Képességeik még a többi kadétot is ámulatba ejtik, nem is beszélve arról, hogy aki a Class 0-ba kerül, javarészt népük hősévé válik. Ennek okán a Class 0 oktatása sokkal intenzívebb, és mélyrehatóbb, mint bármely társuké – elősegítve páratlan képességeik tündöklését a harcmezőn. Tehetségüknek köszönhetően, a Class 0 kadétjai 20 AP-vel olcsóbban tanulják az Ultima, Aloud, Death, Tornado, Quake, Bio és Meteor varázslatokat. Ezen felül, aki a Class 0 tagjává válik, megtanulja hasznosítani a rejtélyes phantomák erejét, ezzel páratlan előnyökhöz jutva a harctéren. (A Class 0 minden bónuszát – mivel tagjai csakis áthelyezett diákok lehetnek, más osztályból származó kadétok is megkapják.)
Byakko Milicista: Milites hadseregének 80%-át a birodalmi katonaság teszi ki. A modern technikának köszönhetően a Birodalom bő lőfegyverarzenállal rendelkezik. A milícia magába foglalja az átlag és a kísérlettekkel kezelt katonákat, valamint a tiszteket. „Ami nem öl meg, az erőt ad” – a milicisták az éves, spártai körülményű kiképzések során megtanulták a lehető legtöbb környezetükben lévő tényezőt sikerre vezető eszközként használni, így szintenként 10 AP bónuszt szerezhetnek.
Kezdő fegyver: Szabadon választható maroklőfegyver
Tudós: Mindennapjaikat a militesi tudomány tökéletesítése teszi ki. A birodalmi tudósok többsége a K-ügynökséggel karöltve munkálkodnak a Kristály áldásaiból hasznos fegyvereket, felszereléseket kifejlesztve. Noha ha közelharcban nem jeleskednek, a Magitek Páncélok és az általuk összeállított erőnövelők használatával milicista honfitársaikat támogathatják. Mivel a felszerelésekhez szükséges anyagokat a K-ügynökségtől szerzik be, a tudósok 25%-al olcsóbban vásárolhatnak bájital alapú tárgyakat (potion, ether, stb.).
Kezdő fegyver: PisztolySoryu Testőr: Évszázadok óta a testőrség tagjai a concordiai királynő épségéért felelnek. A Soryu Kristálynak hála, könnyen szót értenek a szörnyekkel, így képesek azokat harcban is használni, s ezek mellett képzett közelharcosokká válhatnak. A legjobb Akatoki testőrök később még a sárkányoknak is parancsolni tudnak, de sosem jutnak olyan szintre, hogy lovashoz méltó módon megüljék azokat. Fejlődésük során a királynő védelmezői egyre több szörnyet és fajtát hajthatnak az uralmuk alá. Küldetések alkalmakor a sikeresen idomított szörnyért +5 tapasztalati ponttal gyarapodik, melynek mennyisége tíz (10) szintenként kétszereződik (tehát 10. szinttől már +10 tapasztalati pontot kap a testőr, egy sikeresen beidomított szörnyért).
Kezdő fegyver: Lándzsa/kopja/szigony vagy kard
Sárkánylovas: A sárkánylovasok fő feladata szintén a királynő védelme, de emellett a Kapitóliumért is ők felelnek. A testőröktől eltérően ők hátasaikkal, a sárkányokkal értenek szót. Csakis lovasaik érthetik azt a nyelvet, mellyel társaiknak parancsolhatnak. Mivel jóval több időt szánnak a tökéletes összhang kialakítására, a lovasok majdhogynem teljesen kiszolgáltatottak a sárkányaik nélkül, s csak ennek a fajnak bírnak parancsolni. Mivel a hátasok szaglása páratlanul jó és embertársaik remek nyomkövetők, küldetések, események és élmények során mindig találnak szörnytetemből származó tárgyakat. A testrészek mennyisége nagyban függ a sárkánylovas tapasztalatától.
Kezdő fegyver: Lándzsa/kopja/szigonyGenbu Lovag: Genbu harcosai, Lorica lovagjai roppant erő birtokosai. Közelharcban elképesztő pusztításra vetemedhetnek, kitartásuk akár a bikáé. Emberfeletti szívósságuk és durva harcmodoruk miatt képesek az ellenfeleik képességeinek a hatását a szintjüknek megfelelő értékben redukálni, ám csupán a nyers erőre való hagyatkozás miatt minden különleges támadás elsütése másfélszer annyi AG-be kerül (tizedes érték esetében mindig lefelé kell kerekíteni!).
Kezdő fegyver: Szabadon választott zúzófegyver vagy kétkezes kard
Kovács: A loricai fegyverek, páncélok és eszközök minőségét, szépségét a Genbu kovácsok munkájának köszönhetőek. Bár önmagukban önállótlanok, hogyha harcra kerül sor, társaikat az általuk legyártott felszerelésekkel láthatják el. Mivel az alapanyagokat a Kristályból állítják elő, az anyag alapú tárgyakat 25%-al olcsóbban vehetik, illetve csak a kovácsok kereskedhetnek más nemzetekkel.
Kezdő fegyver: KovácsbotL’Cie Engedélyköteles kaszt. Az engedélyt Ace-től kell kérni!
A négy nemzethez tartozó Kristályok szószólói, kiknek kiválasztása alapos indokkal történik meg. Típus tekintetében két L’Cie csoportot különböztetünk meg: Primus (Type-A) és Secundus (Type-B). Míg az első típusú kiválasztott roppant nagy destruktív erővel rendelkezik, a másik főképp különleges képességei miatt kivételes. Fajtától függetlenül a L’Cie az ötödik szinttől kezdve mindig duplázott szinteken (10, 20, 40, stb.) képességet pályázhat magának, melynek már a típushoz kell passzolnia (pl. egy Primus L’Cie csakis harci képességek birtokában lehet). A L’Cie karakter nem tanulhatja meg azon képességeket, amiket honfitársai igen, attól függetlenül, hogy kiválasztása előtt más kasztba tartozott. Mivel a Kristály kiválasztottai erejüket közvetlenül a védenceikből csatornázzák, a L’Cie körönként 10%-nyi egységet nyer vissza az AG-jébe (tizedes érték esetében mindig felfelé kell kerekíteni!).
Kezdő fegyver: Szabadon választott | |
|